keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

Taivas löytyy arkistosta!

Olen niin onnellinen, kun pääsin vihdoinkin takaisin Brages Pressarkiviin!
Vastassa minua oli ennalta sopimatta sama työntekijä Viveka Högnäs-Mellner , joka esitteli meidän Svenska Klubbenille arkiston viime helmikuussa. Minulta kesti siis neljä kuukautta päästä sinne uudestaan!
Mutta hyvää kannattaa odottaa! Viveka kiidätti heti eteeni kaksi mapillista vanhoja lehtileikkeitä. Olinkin ainoa asiakas sillä hetkellä. Ulkona paistoi aurinko. Minua se ei haitannut.
Olen aika hidas aineiston suhteen. Olen kyllä tottunut käyttämään metaluku -tekniikkaa yliopistossa opiskellessani, viimeksi Sibelius Akatemiassa. Nyt tahdon kaiken suoraan Jungfruskäriin liittyvän aineiston talteen. Brakes Arkiv on enää tämän ja ensi viikon auki, sitten se menee kiinni ja aukeaa uudestaan elokuun alkupuolella.

Sain luvan jättää työn alla olevat mapit auki – maltan tuskin odottaa huomista,
 että pääsen taas niiden kimppuun! Vähän kuin töihin menisi......




Kiitos nykytekniikan, en juuri kopiokonetta tarvitse ainakaan tässä vaiheessa. 
Saan kuvattua tekstit loistavasti omalla kännykkäkamerallani. 





Arkiston jälkeen suunnistin elokuviin. Orionissa näytettiin vuonna 1926 valmistunut saaristolaiselokuva Meren kasvojen edessä ja musiikin elokuvaan soitti akustisella pianolla Ilari Hannula.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti