tiistai 15. huhtikuuta 2014

Kevyttä valoa näkyvissä - ja paljon!

Keväinen polku paratiisisaarella.

Olen kärsinyt viime päivinä jonkin asteisesta kevätväsymyksestä. Väsyneenä mieleni kääntyy usein negatiiviseksi ja kukas sen tässä talossa huomaa ensimmäiseksi? Tietenkin tuo viaton luontokappale eli koiranpentu. En jaksanut tervehtiä sitä kauniisti herättyäni ja se mittaili minua jo heti aamusta katseellaan. Huomasi ennen minua, että olen nyrjähtämässä väärään suuntaan.
Joskus on kuitenkin vaikea tasapainoilla sen kanssa, kuinka paljon väsyneenä kannattaa tehdä tekemättömiä asioita, ettei rasita itseään liikaa. Tekemättömät työt kuitenkin rasittavat ja sitovat sisäistä energiaa ja jo se väsyttää....noidankehä on äkkiä valmis ja oravanpyörä nytkähtää liikkeelle.

Näkymä ulos luodoille Jungfruskärin Storalandetista.




Minut pelasti tänään kirkko. Olen ortodoksi ja laulan kirkon kuorossa. Tänään meillä oli sairaanvoitelun sakramentti, ja minä todella tunsin kääntyväni takaisin oikeille raiteille, jolla tarkoitan sitä, että en syytä ketään muuta väsymyksestäni tai huonoista olotiloista, jotka toisinaan valtaavat minut. Tähän vaikuttavat myös ihmiset. Tänään saan kiittää erästä senioria joka kirkossa osasi muistuttaa minulle, että myös koiranpentu on itsessään tärkeä. Kun pääsin kotiin huomasin olevani vapaa ärtymyksestä. Nyt olen kevyt.

Keväinen hetki Jungfruskärin eteläkärjessä.



Sainkin kuunneltua Hannan haastattelun ja kirjoittettua muutaman lauseen kirjaakin. Olin jotenkin toivottomassa tilassa tänään ja ajattelin ettei tämä lopu koskaan. Ja tuollaista kelasin, enkä ryhtynyt tekemättömän työn aloittamiseen. Mutta nyt on enää yhden haastattelun kuunteleminen jäljellä ja se on onneksi Alicen! Säästin viisaana naisena sokerin pohjalle. Toivon, että saan sen tehtyä pääsiäisen aikana. Sen jälkeen tarkastan tämän projektin aikataulun työsuunnitelmasta ja muutaman käytännön asian hoidettuani lähden Ahvenanmaalle! On kevät! Ja koko saaristo kylpee valossa!

Kevään valo osuu kiviin.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti