keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Ohi on

Yirtän luoda työpöydälleni järjestystä. Olen hämmentynyt, sillä olenko nyt ihan oikeasti kirjoittanut kaikki tekemäni Jungfruskärissä syntyneiden ihmisten haastattelut ??? Eli eräs tämän projektin osa näyttää olevan tehty kokonaisuudessaan! Se on ihme. Tai sitten vaan työn tulos.
Suunnistan perjantaina eli ylihuomenna Braken Arkiviin ja etsin tietoa ainakin siitä ilmalaivasta, joka lensi Jungfruskärin ylitse (olettaisin sen olleen Zeppelin), myrskyistä ja kovista ukkosista jne. Minua kiinnostaa myös Jungfruskärin Hamnössa aikoinaan asuneet munkit. Onneksi arkisto on kesällä auki.
Mutta mutta!

Se voi olla niin pienestä kiinni....


Nyt kun raivasin työpöytäni pintaa, löysin jälleen kerran lisää neitseellistä haastattelua: noin tunnin verran Alicen tarinoita. Tämä sama juttu tapahtui minulle jo Hannan haastatteluiden kanssa aikaisemmin. No, ehkäpä tämä kertoo jotakin minun työpöytäni järjestyksestäkin....krhöm.... no joskus kannattaa siivota! Tai: minulla on niin kauan toivoa, kuin työpöydälläni on tarpeeksi paperia ja roinaa, joita käännellä – seiltähän noita aarteita löytyy, kun tarpeeksi kauan ihmettelee.

Ahkeruus palkitaan

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen siihen, että ymmärrän entistä paremmin ruotsia. Mutta olen kyllä juossutkin Journalistiliiton Svenska klubbenissa ahkerasti, lukenut iltaisin ruotsinkielisiä kirjoja, kuunnellut ruotsinkielistä radio-asemaa jne. Hakeuduin jopa erääseen ruotsinkieliseen vertaistukiryhmään erään asian tiimoilta, jotta puhekykyni pysyisi edes jotenkuten yllä nyt kun Svenka klubben jäi kesätauolle. Eli olen panostanut! Enkä tarvitse avukseni sanakirjaa kovinkaan usein. Olen myös laiska käyttämään sitä. Puheen osalta kierrän asiat ja yritän selittää asiat toisin. 


Välähdyksiä Svenka klubbenista.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti