torstai 23. huhtikuuta 2015

Kalojen sijaan tulikin kaikkea muuta

En sitten päässyt tällä reissulla kalastamaan. Tällä viikolla Simskälin kalastajan lapsi sairastui eli retki siirtyi seuraavaan kertaan. Soitin sitten vielä Hasse Bergimanillekin, mutta olisin tarvinnut auton. Hän lähtee kalareissuun niin aikasin aamulla, että bussit eivät vielä kulje. Jälkiviisaana tajusin että olisinhan minä voinut vuokrata auton. Onneksi molemmat kalastajat lupasivat ottaa minut mukaansa merelle, kun seuraavan kerran tulen Ahvenanmaalle. Voisinhan mä vuokrata skootterinkin auton sijaan, se on ainakin halvempi. Köyhän täytyy säästää kaikessa. Täytyykin ottaa selville hintoja. Tahtoisin vaan hoitaa kaikki pakolliset kuviot ennen loppujuhlaa pois. Että saisin rauhassa siirtyä kirjoittamaan kirjaa. 


En säästynyt minäkään taudilta

Keskiviikkona huomasin että veto on kokonaan poissa, siis itsestäni, ja ääni aina välillä häipyy, kurkku oli tosi kipeä siis eilen - ja tänään. Jossain vaiheessa hoivakodissa pelkäsin ääneni lähtevän kokonaan. Painelin kuitenkin aamusella paikallisen dementiayhdistyksen konttorille tapaamaan Regina Österlundia. Hän auttoi minua kirjeeni kanssa, jossa esittelen seuraavaa projektiani. Kirjoittaminen on paljon vaikeampaa kuin puhuminen ja korjattavaa riitti. Sain myös kutsun illalla pidettävään yhdistyksen kevätkokoukseen.


Olin aika otettu tästä kutsusta!


Ystävällinen Greta

Päivän päätteeksi pistäydyin Gretan putiikissa ja Greta lauloi ja soitti minulle läpi yhteisen keikkalistamme. Voin sitten harjoitella kotona. Olen niin otettu tästä ystävyydestä. Illalla minulla oli sovittu toinen kokous samalle ajalle kuin dementiayhdistyksen kokous. En pysty jakautumaan kahtia eli menin ensin aikaisemmin sovittuun kokoukseen ja sen jälkeen dementiayhdistyksen  kokoukseen. Elokuvateatterin kahvila oli tunnelmallinen paikka. Tarjolla oli myös ruokaa ja leffalippu. Tänään ohjelmistossa oli joku action-leffa. Koska kukaan muukaan ei vaikuttanut olevan kiinnostunut siitä, lukuun ottamatta paikalle kerääntynyttä nuorisoa, en minäkään mennyt sitä katsomaan vaan säästin tiketin parempaa leffaa varten. Liityin tänään paikalliseen dementiayhdistykseen. Nyt olen jo kahden ahvenanmaalaisen yhdistyksen jäsen!


Tähän pieneen kapineeseen on juuri tallentumassa Gretan musisointi.
(Copyright: Lumikki Laine)


Greta soitti ja lauloi melkein koko biisilistan. Nyt minulla on hyvä tausta minkä avulla treenata.
(Copyright: Lumikki Laine)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti