lauantai 23. toukokuuta 2015

Ilmoituksia ja miljoonia kukkia

Harjoittelimme Gretan kanssa tänään loppujuhlaan tulevia biisejä hänen putiikkinsa takahuoneessa. Uskon, että selviän haasteesta. Greta on tarkka ja minun pitää opetella yksi uusi sointu. Hyvä niin, koska aina on kiva oppia uusia asioita! En ole laulanut moneen päivään ja sen kyllä huomasi, ääni varmasti aukeaa kun pääsen maanantaina hoivakotiin hoilaamaan.

Tein laivamatkalla tänne pienen julisteen loppujuhlasta, jota sitten kopioin. Olin printannut kuvia ja tekstejä valmiiksi kotona. Minulle tuli vaan niin kiire, että jouduin ottamaan askartelutarvikkeet laivalle mukaan. Tahdoin tehdä julisteen käsin, sillä toistaiseksi minulla ei ole tarpeeksi hyvää taitto-ohjelmaa käytettävissäni - ja tahdoin persoonallisen näköisen lopputuloksen. Tein tänään iltasella pyöräretken, laiton julistetta ilmoitustauluille sekä muihin sopiviin paikkoihin. 


Tässä ilmoitus ensi torstain tapahtumasta.
(Copyright: Lumikki Laine)

Ilta oli oikein aurinkoinen, mutta täällä on kylmä. Pipo ja hanskat eivät ole lainkaan liioiteltuja. Polkaisin myös pieneen satamaan, jonka penkille jäin ottamaan aurinkoa ja ihailemaan veneitä.


Sataman vahtikoppi.
(Copyright: Lumikki Laine)


Päivän selfie.
(Copyright: Lumikki Laine)

Olen saanut kasvoihin otsaryppyjä kulmakarvojen väliin. Viimeksi niitä oli kun erosin lapseni isästä 16 vuotta sitten. Huomasin sen kun katsoin tätä kuvaa. Otsarypyt ilmestyvät minulle ankaran pohdinnan tuloksena. Olen tällä matkallani joutunut kohtaamaan sellaisia ristisiitaisia ilmiöitä, joita minun on vaikea ymmärtää, koska niissä on paha ja hyvä niin lähellä toisiaan, melkein sekoittuneena. Kyseessä on asiat, joita en levittele ympäriinsä. Yritän olla ajattelematta, mutta alitajuntani työskentelee kyllä minulta lupaa kysymättä.


Ahvenanmaa kukkii.
(Copyright: Lumikki Laine)


Kohti Nätön luontopolkua.
(Copyright: Lumikki Laine)
Pehmeän oloinen kaislikko.
(Copyright: Lumikki Laine)
Orkideat ovat täällä tavallisia kukkia.
(Copyright: Lumikki Laine)


En ole elämässäni nähnyt sellaisia kukkamääriä kuin tänään Nätön luontopolun varrella. Koko metsä ja niityt lainehtivat erivärisistä kukista. Astellessani eteenpäin lintujen laulun säestyksellä tunsin olevani satukirjassa. Kävi taas hyvä onni, että olen paikalla kukkimisaikaan. Kukat eivät kuki kalenterin mukaan, vaan luonnon olosuhteiden.


Flower power
(Copyright: Lumikki Laine)



Polku miljoonien kukkien luokse.
(Copyright: Lumikki Laine)




Ja sitten lintujen tervehdys Ahvenanmaalta:







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti