torstai 28. toukokuuta 2015

Loppujuhlat 2

Nyt se on sitten kokonaan ohitse - projektini Folkhälsnin osuudelta Maarianhaminassa. Kaikille avoimet loppujuhlat keräsivät pöytien ääreen 20-30 henkilöä. Juuri sen verran kun ajattelinkin. Myös lehdistöä oli paikalla: Ålandstidningenin toimittaja sekä minulle jo ennestään tuttu valokuvaaja. Muusikkoystävni Greta ja Kalle saapuvat paikalle sovitusti ja avasivat tilaisuuden Sjösalavalssilla. Sitten ohjelma noudatti eilisen kaavaa hieman lyhennettynä, jätin myös inside vitsit laukomatta. Paikalla oli hoivakodin asukkaista Gunhild, Ann-Marie ja Marita. He kaikki joiden kanssa pidin eniten yksilösessioita. Kun Gunhild kysyi minulta tavalliseen tapaansa, milloin tulen taas katsomaan häntä ja sanoi että varmaan pian ja että meillä on ollut aina niin hauskaa yhdessä, niin minulle tuli melkein tippa linssiin. En voinut sanoa että en enää tule. Se olisi ollut liian julmaa. Onneksi olin kasannut hänelle ja Ann-Marille kansiot heidän kuvasävellyksistään. Kuvien kautta he pääsevät tunnemuistojen avulla luokseni ja näin kirjoitamme kirjaa yhdessä. Yhteiset hetkemme ovat olleet minulle korvaamattomia.

Tässä tilaisuuden kuvasatoa:

Pääsin heti valokuvattavaksi.
(Luva: Anna-Maija Pakkanen)
Kalle Lund ja Greta Sundström vauhdissa.
(Kuva: Anna-Maija Pakkanen)

Gunhild ja minä viimeistä kertaa yhdessä estradilla.
(Kuva: Anna-Maija Pakkanen)



Gunhild ja Ann-Marie tutkivat kansioitaan.
(Copyright: Lumikki Laine)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti