keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Ongelmia tilin avauksessa

Ihmettelin, kun en saanut laitetua tilinavausmaksua uuden yhdistyksemme Luovaa uutta voimaa ry / Kreativ ny kraft rf :n pankkitilille. Soitin pankkiin, josta he sanoivat että eivät löydä yhdistystämme kaupparekisteristä. Ilmoitus yhdistyksen rekisteröimisestä oli kuitenkin tullut jo minulle. Myös pankin virkailija sanoi minulle viime viikolla, että tilille voi laittaa rahaa 8.1. 2014. alkaen. Olen suivaantunut. En tahdo mitään mutu-tietoja pankista. 

Soitin yhdistysrekisteriin, jossa kerrottiin, että y-tunnus täytyykin hakea verottajalta. Sain puhelinnumeron verottajan "auttavaan" puhelimeen. Huh.

Tilillemme ei siis pysty vielä laittamaan rahaa. Olen pahoillani tästä sotkusta. Kirjoitan tänne blogiin heti, kun tili on auki. En usko, että pankkivirkailija enää antaa minulle mutu-tietoa. Ihmetyttää, että miksi pankista ei otettu minuun yhteyttä ja miksi heidän tietojensa mukaan Y-numero on Pantentti- ja rekisterihallituksen päätöksessä. Vähäiset ovat heidän tietonsa - vika on varmasti koulutuksessa ja työnohjauksessa.

No, poistan tilinumeron aiemmasta päivityksestä, ettei kukaan turhaan yritä laittaa sinne rahaa. Pienetkin avustukset ovat tulevaisuudessa tervetulleita. Palataan asiaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti