tiistai 10. maaliskuuta 2015

Alicen 91-vuotias serkku elää

Olen ollut yhteydessä Alicen serkkuun, Ulla Holmbergiin, joka asuu Sipoossa. Ulla on 91-vuotias, ajaa autoa ja ainakin puhelimessa käydyn keskustelun perusteella hänen ajatusmaailmansa on täysin skarppi. Huomasin keskustelun aikana, että hän oli selvästi odottanut yhteydenottoani ja ajatellut todella paljon myös Alicea. Sovimme, että menen tapaamaan häntä hänen kotiinsa Sipooseen ensi lauantaina noin puolen päivän paikkeilla. Ulla vaikutti erittäin kiinnostuneelta siitä, mitä Alice oli kertonut minulle. Ja minä olen puolestani erittäin kiinnostunut siitä, mitä Ulla kertoo minulle. Tapaamisesta tulee varmasti mielenkiintoinen.

Mielessäni on pyörinyt Alicen sukupuun piirtäminen. Jungfruskärin sukulaisuussuhteet ovat minulle liian vaikeasti hahmotettavissa luetteloiden perusteella. Tällä hetkellä minulla on sekava vaikutelma, että suurin osa jungfruskäreläisistä on sukulaisia keskenään. Voisin pyytää Ullalta apua sukupuun piirtämiseen. Olen tehnyt Alicen elämästä aikajanan. Ehkä voisimme täydentää myös sitä.

Ulla on todennäköisesti viimeinen Jungfruskäristä kotoisin oleva henkilö, jonka tapaan. Koska heitä ei ole enää enempää elossa. Tämä tarkoittaa sitä, että lähitulevaisuudessa tämä projektini siirtyy uuteen vaiheeseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti